Slovenská aplikácia Slido, ktorá umožňuje publiku klásť na konferenciách otázky prostredníctvom mobilných telefónov, prechádza do rúk nového majiteľa. Startup odkúpi americký technologický gigant Cisco. Slido o akvizícii informuje na svojom blogu, rovnako ako aj Cisco. Transakcia sa má uzavrieť do mája 2021.
Ako napísal na firemnom blogu Peter Komorník, CEO Slido: „Veríme, že spôsob, akým pracujeme, sa navždy zmenil. Počas nadchádzajúcich rokov sa veľká časť našej práce bude odohrávať počas videohovorov a virtuálnych stretnutí. Uvedomili sme si, že ak chceme skutočne ovplyvniť milióny životov a úplne zmeniť spôsob, akým dnes mítingy a podujatia fungujú, potrebujeme silného partnera. Preto sa tešíme, že sa pridáme k Ciscu, keď sa akvizícia dokončí. Nemôžeme sa dočkať, kým začneme spolupracovať, a pomôžeme im transformovať spôsob, akým dnes prebiehajú virtuálne mítingy.“
Slido vzniklo v roku 2012, na prvom Startup Weekende prezentovalo aplikáciu na hodnotenie kvality učiteľov a prednášok. Spoločnosť sídliaca v Bratislave neskôr vyvinula rovnomennú aplikáciu, ktorá počas konferencií zabezpečuje interaktívnu komunikáciu publika s prednášajúcimi.
Riešenie firmy Slido používa takmer 7-miliónov ľudí mesačne. Slido ponúka platformu pre zapojenie publika, ktorá umožňuje v reálnom čase vyhodnocovať spätnú väzbu účastníkov pred, počas a po mítingu. Využíva pritom rôzne formy dotazníkov, kvízov, hlasovania a ďalších nástrojov.
Spoločnosť Cisco uviedla, že technológie firmy Slido sa stanú súčasťou jej divízie Webex, ktorá vyvíja aplikácie pre webové konferencie a videokonferencie. Webex tak získa nové možnosti, ako zvýšiť zapojenie účastníkov osobných i virtuálnych stretnutí. Platformu Webex používajú tisíce spoločností a stámilióny ľudí po celom svete a jej popularita od začiatku pandémie Covid-19 len rastie.
Koronakríza ich nakopla
Slováci sa dokázali prispôsobiť a krízu otočiť vo svoj prospech. Už pred niekoľkými rokmi totiž tušili, že veľké konferencie a podujatia budú zažívať prerod a firma sa musí prispôsobiť novým trendom.
Pandémia umožnila zrýchliť prechod z fyzického prostredia do internetového a práve tu začala sila Slida vynikať.
Dopyt po efektívnej komunikácii nie je citeľný len pri veľkých konferenciách a akciách, firma sa etablovala aj v prostredí samotných firiem. Čoraz viac spoločností, hlavne na Západe, sa chce cez internú komunikáciu otvoriť viac zamestnancom. Pýtať si spätnú väzbu sa stalo efektívnym spôsobom, ako zlepšiť procesy vo firme a vydiskutovať si problémy.
Zdroj: https://www.forbes.sk; HN; https://www.trend.sk, zverejnené: 8.12.2020, autor: rpa