Slováci, ktorí vyvinuli komunikačné riešenie pre viaceré technologické či finančné inštitúcie, zaujali investorov a získali miliónovú investíciu. Finančnú injekciu plánujú využiť na svoj ďalší rozvoj a dokončenie portfólia.
Slovenský startup Nettle.ai, ktorý sa zameriava na riešenia v oblasti konverzačných technológií s využitím umelej inteligencie, získal investíciu v objeme 1-milión EUR od investorov Crowdberry a investičného fondu Venture to Future Fund. Firma plánuje peniaze využiť na ďalší rast, marketing a dokončenie produktového portfólia.
Ako opisuje plány Andrej Greguš, jeden zo zakladateľov Nettle.ai: „Chceme stavať na našej konkurenčnej výhode – a tou je náš vlastný softvér, schopnosť navrhnúť a nasadiť funkčného chatbota klientovi na kľúč a naše unikátne partnerstvá.“
Okrem projektovej dodávky chatbotov, mailbotov a voicebotov sa vďaka finančnej injekcii začnú venovať aj komplexným konverzačným rozhraniam. K prvým takýmto produktom bude patriť chatbot pre predajcov automobilov či chatbot na vymáhanie pohľadávok.
Doba praje technologickému rastu
Ako uviedol Michal Ondrišek, partner Crowdberry: „Vývoj firmy pozitívne ovplyvňuje aj dynamika trhu, ktorý je poháňaný technologickým pokrokom a automatizáciou. Len samotný trh chatbotov predpokladá celosvetovo rast na úrovni 30 % a mal by dosiahnuť hodnotu 15-miliárd dolárov. Práve tu vidíme obrovský potenciál na uplatnenie inteligentných riešení, aké vyvíja Nettle.ai, a tým aj na zvyšovanie hodnoty firmy.“
Chatbot – software, po ktorom siahneme na webových stránkach, keď si nevieme poradiť napríklad s online nákupom oblečenia či zaplatením faktúry – dnes patrí do portfólia viacerých spoločností.
Nettle vidí budúcnosť týchto riešení najmä v tom, že firmy nebudú musieť byť na linke 24 hodín denne 7 dní v týždni, takže operátori sa budú môcť venovať zložitejším požiadavkám zákazníkov.
Zelená od Google
Tuzemský startup navyše v októbri 2019 využil po prvýkrát chatbota aj v reklamnom banneri pre Eset, na čo dostal zelenú od Google. V tom čase ako jediný na svete.
V praxi to vyzeralo nasledovne: počas browsovania na internete na vás „vybehne“ klasická bannerová reklama, avšak na nej vidíte, že môžete začať konverzáciu a chatbot záujemcovi ponúka produkt na základe jeho otázok.
Ako opisoval Greguš: „V prípade bannera, ktorý sme dodali pre Eset, dokážeme potenciálnemu klientovi poskytnúť argumenty, prečo sú produkty Eset kvalitné. Následne mu na základe položených otázok personalizovane odporučiť produkt, ktorý mu vyhovuje najviac.“
Podľa Mateja Říhu, predsedu predstavenstva Venture to Future Fund, to bol práve neustály pokrok v oblasti umelej inteligencie, ktorý ich ako investorov zaujal. Ako dodal Říha: „Už to nie je len futuristická technológia, ale je čoraz viac integrovaná do všetkých oblastí nášho života.“
Spoločnosť Nettle.ai v minulosti získala viacero ocenení vrátane štatútu Najlepší AI/ML startup na Slovensku v rámci Central European Startup Awards v roku 2019. V ich portfóliu figurujú viaceré spoločnosti z technologickej, ale aj finančnej oblasti, svoje uplatnenie rozširujú aj do zábavného priemyslu, cestovného ruchu či marketingu.
Zdroj: https://www.forbes.sk, zverejnené: 3.3.2021, autor: rpa