Aktuálna výzva Európskej komisie na predkladanie návrhov je určená na financovanie organizovania troch ročníkov Európskeho festivalu žurnalistiky a slobody médií.
Cieľom Európskeho festivalu žurnalistiky a slobody médií má byť posilnenie dialógu, spolupráce a partnerstva medzi novinármi, médiami, organizáciami občianskej spoločnosti a odborníkmi v oblasti médií v Európskej únii.
Európsky festival žurnalistiky a slobody médií sa má stať účinným nástrojom na uľahčenie výmeny medzi odborníkmi z médií z celej Európy a príležitosťou na zvýšenie povedomia o ťažkej práci novinárov a o porušovaní slobody tlače v EÚ. V meniacom sa mediálnom prostredí by sa festival mal osobitne zamerať na úlohu a prácu novinárov a mal by byť príležitosťou na výmenu informácií o podmienkach, v ktorých novinári vykonávajú svoju každodennú prácu, so zameraním na psychologické a fyzické aspekty, ako aj na regulačné podmienky.
Táto výzva na predkladanie návrhov bola vyhlásená v rámci pracovného programu na rok 2024 pre oblasť komunikačných sietí, obsahu a technológií.
K dispozícii je rozpočet 3 000 000 EUR na tri konania festivalu v rámci dvojročného projektu. Maximálna miera spolufinancovania je 90 % celkových oprávnených nákladov, čiže žiadatelia musia svoje projekty spolufinancovať.
Výzva na predkladanie návrhov je otvorená pre konzorciá zložené z najmenej 3 subjektov z minimálne 3 rôznych oprávnených krajín. Takéto konzorciá môžu zahŕňať profesijné organizácie a združenia (ziskové subjekty), neziskové organizácie (súkromné alebo verejné), redaktorov, vydavateľov, medzinárodné organizácie, univerzity, vzdelávacie inštitúcie a výskumné centrá.
Očakávané výstupy:
- tri ročníky festivalu;
- platforma pre príspevky a výmeny;
- usmernenia, kľúčové poznatky a osvedčené postupy vo forme správ o výzvach, ktorým čelí mediálny sektor;
- akcie na zvyšovanie povedomia a šírenie informácií.
Uzávierka na podávanie žiadostí: 31.3.2025
Zdroj, elz, 11.3.25