Po škandále s emisnými podvodmi (Dieselgate) v roku 2015 EÚ sprísnila legislatívu s cieľom zlepšiť testovacie postupy a znížiť riziko používania tzv. zariadení na obchádzanie emisných predpisov. Aktualizované nariadenie (EÚ) 2018/858 stanovuje povinnosť výrobcov automobilov poskytovať schvaľovacím orgánom popis emisných stratégií implementovaných vo vozidlách. Overenie neprítomnosti takýchto zariadení prebieha prostredníctvom kontroly vyhlásení výrobcov, pričom môže byť doplnené špecifickými testami navrhnutými na simuláciu podmienok, ktoré môžu spúšťať znečisťujúce emisné stratégie, ako napríklad teplota alebo nadmorská výška počas jazdy.
Táto správa predstavuje prvé výsledky dosiahnuté s novým systémom Altimetric Constant Volume Sampler (ACVS), ktorý je nainštalovaný v Joint Research Centre (JRC). Systém simuluje jazdu v rôznych nadmorských výškach pomocou zmien teploty, vlhkosti a tlaku v okolí prívodu vzduchu do motora a výfuku vozidla. Cieľom je zvýšiť technické kapacity JRC pri dohľade nad trhom ľahkých úžitkových vozidiel podľa nariadenia (EÚ) 2018/858.
V tomto kontexte Európska komisia vydala publikáciu Altitude simulation for vehicle emissions testing, ktorá prezentuje prvé výsledky získané pomocou systému Altimetric Constant Volume Sampler (ACVS). Toto nové testovacie zariadenie má podporiť výskum a prispieť k čistejším vozidlám a lepšej kvalite ovzdušia.
V prípade záujmu konzultovať výzvy zamerané na priemysel, kontaktujte zodpovedný národný kontaktný bod, Martina Kruga.
Zdroj, 22.10.2024, mak