Vitajte na informačnom portáli
o Európskom výskumnom priestore (ERA)

Veda v CENTRE: Umelá inteligencia v hrách je o zážitkoch

Anotácia:

Umelá inteligencia sa vo videohrách vyskytuje za účelom vytvárania dojmu uveriteľného sveta a inteligentných postáv. Je veľmi variabilná a neexistuje algoritmus, ktorý by bol vhodný pre všetky typy hier. Na rozdiel od ostatných oblastí umelej inteligencie, v hrách často nie je cieľom vytvoriť najšikovnejšieho protivníka, ale takého, s ktorým bude hra aj zábavou. Tým sa umelá inteligencia v hrách odlišuje od všetkých ostatných odvetví. V prednáške si priblížime čo musí umelá inteligencia v hrách spĺňať, ako to tvorcovia hier realizujú a aké zvláštne správanie je často nutné, aby sa hráči nenudili alebo neboli frustrovaní.

O prednášajúcom:

Mgr. Michal Ferko, PhD., pôsobí ako Lead Unity programátor v PowerPlay Studio. Zároveň učí tvorbu hier na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského a na Fakulte informatiky a informačných technológií Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Taktiež sa venuje mentoringu začínajúcich tvorcov hier v Butterfly Effect a Summer Game Dev. Má dlhoročné skúsenosti s tvorbou hier a vzdelávaním, nielen z pohľadu programovania, ale aj herného dizajnu a porozumeniu hernému biznisu ako celku.

Záznam z podujatia je dostupný na YouTube CVTI SR.

Zdroj: https://vedanadosah.cvtisr.sk, zverejnené: 4. 1. 2022, autor: rpa