VDI Technologiezentrum pripravila pre Európsky parlament štúdiu „Prehodnotenie vzdelávania v digitálnom veku“ („Rethinking education in the digital age“).
Štúdia analyzuje príležitosti a výzvy pre digitalizáciu vzdelávacieho systému, čo je téma, ktorá v súvislosti s korona-vírusom opäť vystúpila do popredia. Uzatváranie škôl vynútené korona pandémiou prinútilo svet prakticky „cez noc“ k začatiu využívania digitálnych riešení, platforiem a cloudu, ako aj k integrácii otvorených vzdelávacích zdrojov a online kurzov do každodenného školského života.
Štúdia, ktorú VDI TZ pripravilo pre Európsky parlament, resp. pre Panel pre budúcnosť vedy a techniky (Panel for the Future of Science and Technology (STOA)) a bola zverejnená 31. 3. 2020, sa zaoberá výzvami a možnosťami, ktoré z toho vyplývajú.
Štúdia analyzuje súčasný stav digitálneho vzdelávania v Európe, poukazuje na trendy a problémy a odvodzuje politické možnosti pre rôznych aktérov.
Stručne povedané, „prehodnotenie“ vo vzdelávaní v digitálnom veku by sa malo stať hlavnou témou dnešných tvorcov vzdelávacej politiky z dvoch hlavných dôvodov:
Štúdiusi môžete stiahnuť zo stránky STOA:
↗ Štúdia – Prehodnotenie vzdelávania v digitálnom veku
Alebo ju nájdete na stránkach autora (VDI TZ)
↗ Prehodnotenie vzdelávania v digitálnom veku (štúdia) PDF, veľkosť: 891,89 KB
↗ Prehodnotenie vzdelávania v digitálnom veku Annex1 PDF, veľkosť: 79,46 kB
Zdroj: Európsky parlament, Panel pre budúcnosť vedy a techniky (STOA), 30.4., duj via kas