Vitajte na informačnom portáli
o Európskom výskumnom priestore (ERA)

Slovenské batérie do elektromobilov vyhoveli skúške

Slovenské batérie vyhoveli v kórejskom teste. Prekonali aj ázijského výrobcu

Slovenské batérie do elektromobilov od spoločnosti InoBat Auto vyhoveli skúške od koréjského testovacieho centra NCT.

Výsledky poukazujú na bezpečnosť a výkonnosť slovenských elektromobilových batérií. Informovali o tom 16. septembra 2021 spoločnosť InoBat Auto spolu so Slovenskou batériovou alianciou.

Lepšie ako konkurencia

Kórejské testovacie centrum vykonalo bezpečnostné a výkonnostné testy slovenských batérií do elektromobilov NMC622. Testovanie odštartovalo v marci 2021.

Ako sa vyjadril člen predstavenstva vývojárskej spoločnosti Pavol Krokoš: „Pri výkonnostných testoch boli batérie cyklované 600x. Výsledky ukazujú dosiahnutie lepších výsledkov oproti porovnávanej batérií ázijského výrobcu v parametroch energetickej hustoty, životnosti, dojazdu a dobíjania.“

Dodal, že testy batérie boli zamerané na viaceré parametre a ich výsledky poukazujú napríklad na rýchlosť nabíjania, životnosť batérie, jej kapacitu ale aj na to, aký vplyv na ňu majú teplotné výkyvy.

Rôzne typy využitia

Vedkyňa Andrea Straková Fedorková z Ústavu chemických vied na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach vysvetlila, že modulárny systém batérie je schopný adaptácie, preto rôzne typy zloženia sú vhodné na rôzne spôsoby využitia.

Ako poznamenala Straková Fedorková: „Za zmienku určite stojí aj to, že slovenská batéria NMC622 od InoBat sa nabije za 30 minút až na 85 %, pri nízkej teplote -20 stupňov Celzia ostáva k dispozícii 77 % jej kapacity, ale aj to, že aj po 600 cykloch má batéria stále 91 % zo svojej životnosti.“

Predseda a štatutárny zástupca Slovenskej batériovej aliancie Marián Smik zdôraznil, že inovatívnosť vo vývoji batérií predstavuje veľký krok vpred v rámci dosiahnutia konkurencieschopných, inovatívnych aj ekologických cieľov v batériovom svete na Slovensku, ale aj v Európe.

Ako sa vyjadril Smik: „Pridanú hodnotu vidím hneď v niekoľkých smeroch – rozvoj progresívnych trendov, vedy, výskumu, znalostnej ekonomiky, R&D centier, ale aj nášho inovačného potenciálu. Vďaka tomuto projektu sa môže Slovensko v budúcnosti stať veľmocou v elektromobilite.“

Zdroj: https://hnonline.sk; https://ekonomika.sme.sk, zverejnené: 20. 9. 2021, autor: rpa