Vitajte na informačnom portáli
o Európskom výskumnom priestore (ERA)

Cisco kúpi slovenský startup Slido

Úspešnú slovenskú aplikáciu kupuje americký IT gigant

Slovenská aplikácia Slido, ktorá umožňuje publiku klásť na konferenciách otázky prostredníctvom mobilných telefónov, prechádza do rúk nového majiteľa. Startup odkúpi americký technologický gigant Cisco. Slido o akvizícii informuje na svojom blogu, rovnako ako aj Cisco. Transakcia sa má uzavrieť do mája 2021.

Ako napísal na firemnom blogu Peter Komorník, CEO Slido: „Veríme, že spôsob, akým pracujeme, sa navždy zmenil. Počas nadchádzajúcich rokov sa veľká časť našej práce bude odohrávať počas videohovorov a virtuálnych stretnutí. Uvedomili sme si, že ak chceme skutočne ovplyvniť milióny životov a úplne zmeniť spôsob, akým dnes mítingy a podujatia fungujú, potrebujeme silného partnera. Preto sa tešíme, že sa pridáme k Ciscu, keď sa akvizícia dokončí. Nemôžeme sa dočkať, kým začneme spolupracovať, a pomôžeme im transformovať spôsob, akým dnes prebiehajú virtuálne mítingy.“

Slido vzniklo v roku 2012, na prvom Startup Weekende prezentovalo aplikáciu na hodnotenie kvality učiteľov a prednášok. Spoločnosť sídliaca v Bratislave neskôr vyvinula rovnomennú aplikáciu, ktorá počas konferencií zabezpečuje interaktívnu komunikáciu publika s prednášajúcimi.

Riešenie firmy Slido používa takmer 7-miliónov ľudí mesačne. Slido ponúka platformu pre zapojenie publika, ktorá umožňuje v reálnom čase vyhodnocovať spätnú väzbu účastníkov pred, počas a po mítingu. Využíva pritom rôzne formy dotazníkov, kvízov, hlasovania a ďalších nástrojov.

Spoločnosť Cisco uviedla, že technológie firmy Slido sa stanú súčasťou jej divízie Webex, ktorá vyvíja aplikácie pre webové konferencie a videokonferencie. Webex tak získa nové možnosti, ako zvýšiť zapojenie účastníkov osobných i virtuálnych stretnutí. Platformu Webex používajú tisíce spoločností a stámilióny ľudí po celom svete a jej popularita od začiatku pandémie Covid-19 len rastie.

Koronakríza ich nakopla

Slováci sa dokázali prispôsobiť a krízu otočiť vo svoj prospech. Už pred niekoľkými rokmi totiž tušili, že veľké konferencie a podujatia budú zažívať prerod a firma sa musí prispôsobiť novým trendom.

Pandémia umožnila zrýchliť prechod z fyzického prostredia do internetového a práve tu začala sila Slida vynikať.

Dopyt po efektívnej komunikácii nie je citeľný len pri veľkých konferenciách a akciách, firma sa etablovala aj v prostredí samotných firiem. Čoraz viac spoločností, hlavne na Západe, sa chce cez internú komunikáciu otvoriť viac zamestnancom. Pýtať si spätnú väzbu sa stalo efektívnym spôsobom, ako zlepšiť procesy vo firme a vydiskutovať si problémy.

Slido – Aplikácie v službe Google Play

Zdroj: https://www.forbes.sk; HN; https://www.trend.sk, zverejnené: 8.12.2020, autor: rpa